The Gyalwa Karmapas were the first of the incarnate lamas of Tibetan Buddhism to be recognized as reincarnations and are known to be among the greatest, spiritually realized masters of Tibet. The Karmapas vowed to come back for twenty-one incarnations in order to relieve the suffering of the world.
From the first Karmapa, Dusum Khyenpa, who lived during the 12th century, to the 17th Karmapa, born in 1985, each successive Karmapa has predicted his reincarnation by leaving behind a letter, where the parents' names, his place of birth and other pertinent information are accurately foretold.
The monastery of Tsurphu has been the home of all his predecessors and was totally destroyed in the Chinese Cultural Revolution. It has now been partially restored.
This is an excellent video documentary about the auspicious arrival of H.H the 17th Karmapa, at his main seat Tsurphu. Also included is the Hair-Cutting ceremony that took place in the Jokhang in Lhasa. The main feature is the Enthronement of this child incarnate which empowers him fully with the role of the new Karmapa who is destined to become one of the greatest living saints of our time.
Copyright 1993 Tsurphu Foundation Ward Holmes
Video/audio quality inherent from original source. Video quality may not be perfect.
Chúng ta sống nơi này, phút giây này nhưng vẫn ‘ly dị’ với nơi này phút giây này; tâm cứ nghĩ đến nơi khác, phút giây khác, một đời sống không thực
BÀI KỆ TRONG KINH KIM CANGTâm ChơnĐức Phật đã kết thúc kinh Kim Cang bằng bốn câu kệ rất sâu sắc như sau:“Nhất thiết hữu vi pháp,Như mộng, huyễn, bào, ảnh,Như lộ
ĐÔI ĐIỀU LUẬN VỀ NHÂN QUẢ NGHIỆP BÁO Hoà Thượng Uthitila - Diệu Thanh Đỗ Thị Bình dịch Mặc dù các tôn giáo nhất là Phật giáo đều nhấn mạnh đến vấn
Chư Phật tử! Bồ tát này lại nghĩ rằng: Chánh pháp của Chư Phật thậm thâm như vậy, tịch tịnh như vậy, tịch diệt như vậy, Không, vô tướng, vô nguyện như
KINH: Đối với hết thảy pháp, tâm không trụ trước, nên đầy đủ Thiền Ba-la-mật.LUẬN:☀️ Hỏi: Thế nào là Bát-nhã Ba-la-mật?Đáp: Chư Bồ-tát từ khi mới phát tâm cầu trí Nhất thiết
QUAN HỆ THẦY TRÒ Theo Tinh thần Kinh Kế thừa Chánh pháp Thầy, vầng mây bậc, thong dong, núi cao biển rộng Con, cánh nhạn chiều, chân trời sải cánh, dõi theo Thầy,
Giữ giới là lựa chọn tự do Giới luật của Phật giáo có nghĩa là: “Anh đừng tự làm thương tổn mình, anh đừng tự làm hại mình”. 1. Tự do của lệ thuộc
Đạo Phật là gì Lama Zopa and Lama Yeshe Khi bạn tìm hiểu về đạo Phật tức là bạn đang tìm hiểu về con người thật của mình, về bản chất của tâm trí
Vô minh bẩm sinh & Vô minh văn hóa(VHPG) Mọi kinh nghiệm của chúng ta, kể cả giấc mộng, khởi lên từ vô minh. Đây là một tuyên bố làm hoảng hốt